فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

مردم آزاری

گفته شد که عدم رعایت حق مردم باعث بوجود آمدن خیلی از مشکلات کنونی جامعه ما است  ورعایت آن می تواند خیلی از مشکلات را حل کند .همچنین سفارش وتاکید خاصی بر روی آن شده است ودر بین مردم نیز ضرب المثل های ساخته شده است .که یکی از این ضرب المثل ها :  ضرب المثل <<می بخور منبر بسوزان اما مردم آزاری مکن>>است ُ  البته معنی این ضرب المثل این نیست که چنین کارهای را نیز انجام بده ولیکن برای تاکید رعایت حق مردم چنین گفته شده است  ومفهوم آن اینست که می خوردن کنایه از ظلم به خود ویا به عبارتی عدم رعایت حق النفس است  که شاید انسان بتواند به خودش گذشت کند وکنایه از منبرسوزاندن نیز عدم رعایت حق اله است که خداوند به واسطه مهربان وبخشنده بودن انسان را در یک شرایطی می بخشد ولیکن  حق مردم  را هیچ کس به غیر خود آنها نمی تواند جبران ویا ببخشد 

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ق.ظ http://elham2155.blogsky.com

سلام دوست من
ممنون که به وبلاگم سر می زنی و لینکش رو هم گذاشتی توی وبلاگت.
دیدم توی وبلاگت بیشتر از حق گفتی.
حق از جمله مواردی است که تو جامعه ما کمیابه.
راستی شما حقوق خوندین یا حقتون ضایع شده؟؟؟
هر جا هستین موفق باشید.

با سلام
ممنون از اینکه به نظرات دیگران اهمیت می دهی
باید بگم من رشته حقوق وادای حق را دوست دارم
ولی واقعیت اینست که من نه حقوق خوانده ام ونه حق خاصی ازم ضایع شده است
ولیکن دلم برای حق های که ضایع شده همیشه می سوزد
و نظرم اینست که حالا که ماها به حقوق اهمیت نمی دهیم
حداقل اگه حق ها را راعایت می کردیم خیلی از مشکلات حل بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد