فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

فرازهای از دعای عرفه

فرازهای از دعای عرفه امام حسین (ع)

...خدایا!
به که واگذارم می‌کنی؟
به سوی که می‌فرستی‌ام؟
به سوی آشنایان و نزدیکان؟ تا از من ببرند و روی بگردانند؛
یا به سوی غریبان و غریبه‌گان تا گره در ابرو بیافکنند و مرا از خویش برانند؟
یا به سوی آنان که ضعف مرا می‌خواهند و خواری‌ام را طلب می‌کنند؟
... من به سوی دیگران دست دراز کنم؟ در حالی که خدای من تویی و تویی کارساز و زمامدار من.
...ای توشه و توان سختی‌هایم!
ای همدم تنهایی‌هایم!
ای فریادرس غم‌ها و غصه‌هایم!
ای ولی نعمت‌هایم‌!

...ای پشت و پناهم در هجوم بی‌رحم مشکلات!
ای مونس و مأمن و یاورم در کنج عزلت و تنهایی و بی‌کسی! ای تنها
امید و پناهگاهم

در محاصره اندوه و غربت و خستگی! ای کسی که هر چه دارم از توست و از کرامت بی‌انتهای تو!
...تو پناهگاه منی؛
تو کهف منی؛
تو مأمن منی؛
وقتی که راه‌ها و مذهب‌ها با همه فراخی‌شان مرا به عجز می‌کشانند و زمین با همه وسعتش، بر من تنگی می‌کند، و...
...اگر نبود رحمت تو، بی‌تردید من از هلاک‌شدگان بودم
و اگر نبود محبت تو، بی‌شک سقوط و نابودی تنها پیش‌روی من می‌شد.
...ای زنده!
ای معنای حیات؛ زمانی که هیچ زنده‌ای در وجود نبوده است.
...ای آنکه:
با خوبی و احسانش خود را به من نشان داد
و من با بدی‌ها و عصیانم، در مقابلش ظاهر شدم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نیلو چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:28 ب.ظ http://jashne-deltangi.blogsky.com

سلام.خوبییییی؟
مرسی از نظرای قشنگت.
بازم بهم سر بزن.
موفق باشی

marua پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:38 ب.ظ http://kindness.blogsky.com

سلام به توخوب ومهربان
که همیشه باحضورت منوشرمنده محبتت میکنی.
راستش بقدری احساس غم وناراحتی میکنم که اصلا نه فکرم کارمیکنه ونه لحظاتم رو حس میکنم ۰ ببخش منواگه اینطوربانوشتم باعث ناراحتیت میشم شاید که وبلاگ توکمی ازاین آلام روحی وغمم کم کنه- هرجاکه باشی وهستی - درپناه حق باشی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد