فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

فقط خدا

اجتماعی ، عرفانی

گذر فصل ها

بنام خدا

مشکلات ما انسانها که بیشتر آنها زایده افکار واعمال ماست باعث شده که به یک حالت روزمردگی برسیم

وتوجه ما به اطراف مان و به جریان های که در کنار ما می گذرد بسیار محدود وبی دقت وبسیار سطحی باشد .

برای مثال همین تغییر فصل ها همین آمدن نوروز وبهار همین گذشت زمستان ، پاییز ، تابستان

ما اگر دقیق به آنها توجه کنیم ممکن است  به نتایج خیلی خوبی برسیم مثلا به موضوع فکرکنیم چرا تغییر فصل ، چرا هر فصل با یک سری مشخصه های منحصر به فرد و چراهای دیگر .......

این بنده حقیر خدا وقتی داشتم به این موضوع فکر می کردم اولین چیزی که توجه مرا جلب کرد این بود که این تغییر فصول نشانه ای  از نشانه های حکمت خدا می باشد وبه قول بزرگان وقدمای ما خداوند متعال برای هر چیزی نشانه ای  از حکمت خودش را گذاشته از گندم به آن کوچکی که خطی بر روی آن است تا کهکشانهای بی منتها که هزاران ستاره وسیاره دارند.

دومین موضوع قابل توجه گذر وعبور فصل هاست که وقتی خوب دقت می کنم می بینم گذر آنها در واقع گذر عمر ماست و این بهار وزمستان ها ، بهار وزمستان عمر ماست وگر نه فصول گرچه در حال گذر می باشند ولیکن فانی نیستند بلکه سیالند .

سومین موضوع زیبایهای است که در هر کدام از این فصول خدای مهربان برای ما قرار داده تا با استفاده از آنها

این دنیای خاکی را برای خودمان بهشتی از زیبایها کنیم . سرسبزی وخرمی بهار ، پر محصول وپر بار بودن تابستان ، برگ ریزنهای زیبای پاییز ، برف وبارنهای قشنگ زمستان وهزاران هزار زیبایی دیگر ..

این مواردی که در بالا ذکر شد یک ذره از دریای بی توجه های ماست وموضوع های زیادی وجود دارد که اگر ما با دقت به انها نگاه که آنها را جور دیگر خواهیم دید .

 تولد ودوران کودکی ، هیاهو وسروصدای کودکان و بازیهای آنها ، روابط ماانسانها با یکدیگر ، کشورها ، لهجه ها وآداب وسنن ملتها ، قومها ، آبها ، کوهها ، دشتها ، پرندگان ، چرندگان ، درندگان ، آسمان ، زمین ..................

خدایا کمک کن که ما نشانه های حکمتت را بهتر ببینیم وبهتر استفاده کنیم .

نظرات 2 + ارسال نظر
ساحل پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:01 ق.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام
آفرین چه تحلیل متفکرانه ای!
واقعا اگه میشستیم و به همه آفریده های خدا فکر می کردیم چه خداشناسی میشدیم!
همینه که فرمودند یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بهتره.
حتما ماجرای اون پیرزن بیسواد رو شنیدین که مشغول نخ ریسی بوده. ازش می پرسن خدا رو میشناسی؟ میگه بله.
می پرسن خدا رو چطور شناختی؟
شروع می کنه دوکش رو چرخوندن. میگه ببینین این دوک نخ ریسی رو می چرخونم. بعد ولش می کنه. چرخ می ایسته. میگه ببینین اگه من نباشم و اینو ول کنم خوب به خود نمی چرخه. پس گردانندش منم. حالا چطور ممکنه جهانی به این عظمت با این نظمی که بر اون حاکمه گرداننده ای نداشته باشه؟
موفق باشید
التماس دعا

marua یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:23 ب.ظ http://kindness.blogsky.com

سلام به تودوست خوب ومهربانم که همیشه حضورت را دوست داشته ودارم وامیدوارم لااقل امسال بیشتروعمیق تربه لحظه های گذرعمرمان نظرکنیم تاشاید بتوانیم گذشته را بنوعی جبران کنیم - همیشه ودرهرلحظه آرزوی نوروزی خوش وخرم همراه با تندرستی را برای تووخانواده ات ازایزدمنان خواستارم ۰ نوروزمبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد